Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Solar Apex

2 posters

Go down

Solar Apex Empty Solar Apex

Poste  Turntoallah.com Man Feb 18, 2008 2:21 am

Solen som er jordas eneste lyskilde, er en av de viktigste årsakene til at det eksisterer liv på vår planet. Vi mennesker og andre organismer er avhengig av lys for å leve her på jorda. Spørsmålet er da om solen står stille, eller er i bevegelse i melkeveien. Går den i bane rundt noe spesielt, eller er det bare jorda og de andre planetene i solsystemet som går rundt sola? Ateisten vil fortelle deg at det nylig, for et par år tilbake, er blitt oppdaget at selve Sola/solsystemet går i bane rundt melkeveien. For hver runde sola med de 9 planetene tar rundt melkeveien kommer den et hakk nærmere sentrum av melkeveien. Det vil ta solsystemet 226 millioner år til å fullføre en runde rundt melkeveien. Dette blir ofte kalt for ”Solar Apex” og er fremstilt som den vandringen sola/solsystemet vandrere til sitt hvilested i sentrum av melkeveien. Skal vi undersøke det litt nærmere i den 1400 år gamle boken, står det følgende Sura (kapittel): 36.Yassin (Ya sin) vers 38


Og solen, den vandrer til sitt hvilested. Dette er bestemmelsen til den Mektige, den Allvitende.

[36:38] The sun sets into a specific location, according to the design of the Almighty, the Omniscient.
وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ



Er ikke dette et vitenskapelig faktum som ingen kan nekte? Flaks eller? study
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Solar Apex Empty Re: Solar Apex

Poste  Christianrr Søn Mar 23, 2008 3:50 am

Turntoallah.com skrev:Sura (kapittel): 36.Yassin (Ya sin) vers 38


Og solen, den vandrer til sitt hvilested. Dette er bestemmelsen til den Mektige, den Allvitende.

[36:38] The sun sets into a specific location, according to the design of the Almighty, the Omniscient.
وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ [/color]

Kjære deg. Det står jo ingenting, jeg gjentar ingenting om solar apex her Question Hadde det stått i Koranen at sola, med de tilhørende planetene, går i bane rundt melkeveien med et intervall på 226 millioner år, hadde jeg vært mer imponert.. Haha :p DET ENESTE DET STÅR ER AT DEN VANDRER TIL ET HVILESTED! (hvilested, wtf?) Noe den faktisk ikke gjør. Går du på et "høyere plan" av gravitasjon, blir også melkeveien påvirket av gravitasjon utenfor, noe som gjør at hele melkeveien beveger seg i forhold til resten av universet. At du klarer å få solar apex ut av denne setningen blir for meg hinsides all rasjonell resonering.

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Solar Apex Empty Re: Solar Apex

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 4:31 pm

Christianrr skrev:
Turntoallah.com skrev:Sura (kapittel): 36.Yassin (Ya sin) vers 38


Og solen, den vandrer til sitt hvilested. Dette er bestemmelsen til den Mektige, den Allvitende.

[36:38] The sun sets into a specific location, according to the design of the Almighty, the Omniscient.
وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ [/color]

Kjære deg. Det står jo ingenting, jeg gjentar ingenting om solar apex her Question Hadde det stått i Koranen at sola, med de tilhørende planetene, går i bane rundt melkeveien med et intervall på 226 millioner år, hadde jeg vært mer imponert.. Haha :p DET ENESTE DET STÅR ER AT DEN VANDRER TIL ET HVILESTED! (hvilested, wtf?) Noe den faktisk ikke gjør. Går du på et "høyere plan" av gravitasjon, blir også melkeveien påvirket av gravitasjon utenfor, noe som gjør at hele melkeveien beveger seg i forhold til resten av universet. At du klarer å få solar apex ut av denne setningen blir for meg hinsides all rasjonell resonering.

Hehe. Joda du kan sikkert lure på det. Men jeg gjentar det jeg som oftest sier til folk. Koranen er ikke en vitenskapsbok. Koranen er en bok av tegn, hvor flere hundre av den snakker om vitenskapelige påstander. Det er en bok som støtter religionen gjennom vitenskap ved at den beviser andre at den ikke er imot vitenskapen som det andre religioner er.

Og som Einstein sa: Religionen uten vitenskap er lam, og vitenskap uten religion er blind.

En bok på 600 sider skrevet for 1400 år tilbake skal ikke innholde de enkleste detaljene som hvor lang tid det tar, hvilken plassering, kordinater, og hele pakka lixom. Saken er veldig enkel. Når man sier at sola vandrer til sitt hvilested, snakker man med det samme om jorda med de 9 andre planeter. Alle planeter i solsystemet går i bane rundt sola og er tiltrukket solas gravitasjonskraft. Dvs at når solen vandrer til sitt hvilested, er det velidg opplagt at sola med de planetene beveger seg, og ikke bare sola. Fordi alle veit at solasgravitasjonskraft er såå stor at den trekker med seg de 9 planetene uansett hvor den går. Faktum er at solen ikke er stille midt i universet som det de fleste menneskene og greske vitenskapsmenn for flere århundre tilbake trodde, men altså i bevegelse rundt melkeveien. Og akkurat det med at Koranen bruker ordet hvilested, understreker at den prøver å komme nærmere og nærmere sentrum av melkeveien for å hvile der. Altså ikke at den bare går en helt vanlig rund, men tvertimot kommer seg nærmere og nærmere sentrum etterhvert.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Solar Apex Empty Re: Solar Apex

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 4:45 pm

Skal du gå mer i dybden kan jeg si deg at ordet som er blitt brukt for vandring som heller ikke er en godt ord er ikke et vanlig ord. Koranen valgte å bruke ordet"تجري" som stammer fra ordet" الجريان", som igjen betyr å bevege seg som en helst når det gjelder form og bevegelse. Ordet bør nødvendigvis ikke peke på at den skal bevege seg som en hest, men har samme mønster bevegele som vi ser på bildet nedenfor. Altså i bølger med andre som en vanlig hest. Det er grunnen til at arabere kaller bevegelsen til en hest for "جريان" fordi den gir deg en mye bedre forklaring enn andre ord se på det bildet her. Merk deg likhtene og avgjør selv study

Solar Apex 11956833312121200002

En ny studie viser at solen, ikke beveger seg på helt vanlig måte rundt melkeveien, men heller opp, ned og litt i forskjellige bølgelenger med tiden. Det viser bildet til høyre. Bildet til venstre viser hvordan en hest løper. Det er blitt testet vitenskapelig. Og likhetene er omtren like. Når en hest løper veger han seg opp og ned og danner en tilnærmet ziksak form
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Solar Apex Empty Re: Solar Apex

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet