Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

En bygning

3 posters

Go down

En bygning Empty En bygning

Poste  yamahdi Fre Apr 04, 2008 12:33 am

Imam Ali (fred være med ham) sa: ''Hvordan kan et øye som er begrenset se noe som ikke er begrenset?''

Med dette utsagnet mente Imam Ali at det ikke var mulig å se Allah, for Han blir ikke begrenset av øynene for at øynene. Av denne grunnen er det usannsynlig å observere Ham.

Nå har jeg et par spørsmål til alle de som mener at Gud ikke finnes:

En bygning har ikke de fem sansene. Den kan ikke lese, skrive eller gjøre noe spesielt for å uttrykke seg. Den kan heller ikke utdanne seg. Men allikevel hevder ingen at det ikke er noen byggmester for den.
Så hva med oss, med de fem vidunderlige trekkene, som kan lese, skrive og utdanne oss? Hvordan kan vi være uten skapninger?

yamahdi

Antall Innlegg : 5
Join date : 04.04.2008

Til Toppen Go down

En bygning Empty Re: En bygning

Poste  Christianrr Tor Jun 26, 2008 6:26 am

Hehe, gjennom evolusjon.

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

En bygning Empty En annen perspektiv

Poste  Turntoallah.com Lør Jun 28, 2008 11:00 pm

Jeg har en annen ide som kan forenkle Guds eksistens.

Det er for tiden INGEN, og med ingen mener jeg INGEN forskere, vitenskapsmenn eller vanlige mennesker som hittil har klart å definere:

1. Kjærlighet
2. Døden
3. Følelser
4. Tanker
5. Lidelse

med vitenskapelig grunner eller påstander.
Ingen kan definere de forskjellige punktene ovenfor med vitenskapelige grunner. Vitenskapen kan forklare prosessen som skjer i kroppen når vi f.eks er forelsket i en annen person eller kanskje når kroppen dør. Jeg er med andre ord ikke itvil om at vitenskapen kan forklare prosessen til det meste som skjer i kroppen når vi gjør og utfører forskjellige handlinger. Men kan vitenskapen se en av de punktene ovenfor?

Kan vitenskapen lukte, smake, eller berøre en av de punktene ovenfor?

Vi kan med andre ord berøre og sanse en d;d person, men aldri berøre eller sanse selve døden. Vitenskapen kan heller ikke begrunne hvorfor de punktene ovenfor eksisterer og hva hensikten med det er. F.eks med døden. Ingen kan avvise det faktum at hver og et menneske vil dø en eller annen tidspunkt i dette livet.

Sorry for bokstavene, det er engelsk tastur her på Ayia Napa
redigert bokstavene!
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

En bygning Empty Re: En bygning

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet