Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Ateisme og moral

4 posters

Go down

Ateisme og moral Empty Ateisme og moral

Poste  Christianrr Man Mar 24, 2008 6:44 am

Trenger vi religion for å være gode?

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Ateisme og moral Empty Re: Ateisme og moral

Poste  Turntoallah.com Man Mar 24, 2008 3:53 pm

Christianrr skrev:Trenger vi religion for å være gode?

Fra min side JA, fordi vi mennesker er ikke perfekte, og dermed kan ikke oppnå allt som er vi mener er godt eller riktig. Har vi ikke religion styres vi av samfunnnormer som er blitt laget av tidligere mennesker som deg o meg. Disse samfunnsnormene blir stadig endret og man veit aldri hva som virkelig er riktig og var som er ondt da.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ateisme og moral Empty JA!

Poste  ZeshanXY Søn Mar 30, 2008 3:02 am

Jeg mener oxo at vi så absolutt trenger religion for å være gode. Fordi religion setter grunnleggende og prinsipielle grenser for oss mennesker, vi kan for eksempel ikke gjøre hva vi vil helt fritt.
Religionen sier at det finnes en høyere makt enn oss mennesker og derfor bør vi ikke være egoister og tenke fritt til fordel for oss, men ta hensyn og holde oss innenfor grensene (som gud har satt).

Dessuten gir religion håp, og dermed gjør livet verdt å leve. religion gir svar på universielle spørmål slik at menneskene kan heller konsentrere seg om det minste, eksempelvis: religion gir oss svaret på meningen med livet, dermed kan vi mennesker heler tenke på å leve et godt liv enn å sitte å undre over meningen med livet.

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Ateisme og moral Empty Re: Ateisme og moral

Poste  yamahdi Søn Mai 25, 2008 1:57 am

Christianrr skrev:Trenger vi religion for å være gode?

Jeg gjengir et sitat fra en feilfri imam av Ahlulbayt da han ble stilt et spørsmål om at det fantes to slag av mennesker. En som sitter og ber, men har dårlig oppførsel. En som ikke ber, men han har bedre oppførsel. Imamen ble spurt om hvem av dem var best. Imamen svarte: ''Den som ber, fordi hans bønn senere vil påvirke ham på en positiv måte, mens den andre som ikke vil be vil med tiden ha dårligere oppførsel.''

yamahdi

Antall Innlegg : 5
Join date : 04.04.2008

Til Toppen Go down

Ateisme og moral Empty Re: Ateisme og moral

Poste  Turntoallah.com Man Mai 26, 2008 12:48 am

yamahdi skrev:
Christianrr skrev:Trenger vi religion for å være gode?

Jeg gjengir et sitat fra en feilfri imam av Ahlulbayt da han ble stilt et spørsmål om at det fantes to slag av mennesker. En som sitter og ber, men har dårlig oppførsel. En som ikke ber, men han har bedre oppførsel. Imamen ble spurt om hvem av dem var best. Imamen svarte: ''Den som ber, fordi hans bønn senere vil påvirke ham på en positiv måte, mens den andre som ikke vil be vil med tiden ha dårligere oppførsel.''

Joda er også enig der!

Men det hender at mange ateister og ikke-troende har et helt vanlig liv basert på gode handlinger og gjerninger uten at de blir påvirket av ytre faktorer eller det at de har en sterk vilje som kan motså fristelser og onde gjeringer.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ateisme og moral Empty Re: Ateisme og moral

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet