Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Svinekjøtts skadevirkninger

4 posters

Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Tir Mar 18, 2008 8:42 pm

For ikke å snakke om hva slags skadevirkninger svinekjøttet kan forårsake er det en ny artikkel på vg skrevet av Sunn Iren Bjørnås 18.03.08 med følgende overskrift: Listeria funnet i Gilde-skinke

Les hele artikkelen her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=512731
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Christianrr Lør Mar 22, 2008 3:12 am

Sludder og pølsevev.
Tatt fra opplysningskontoret for kjøtt: "Her får du hjelp til å velge det sunne kjøttet!

Generelt

Det er ingen grunn til å velge vekk kjøtt hvis du er opptatt av sunn mat. Grunnregelen er å velge det magreste kjøttet. Rent kjøtt uten synlig fett inneholder nesten ikke fett. Magert kjøtt fra storfe, svin, lam og vilt er alle sunt kjøtt du kan velge med god samvittighet! Fett fra lam og storfe er mindre gunstig enn fett fra svin, men dette har ubetydelig betydning når fettandelen er såpass lav. Det er generelt mindre fett i rent kjøtt enn i produserte varer som kjøttkaker og pølser. Så hvis du ønsker sunt og magert kjøtt er det enkleste å velge rent kjøtt uten synlig fett.

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Christianrr Lør Mar 22, 2008 3:14 am

Mener du å si av svinekjøtt er farlig?

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 7:02 pm

Det er for all del ikke meg som sa at den innholder en bakteria. Artikkelen er hentet fra VG. Det er ikke bare den studien som har vist at å spise svinekjøtt kan forårsake skadevirkninger i kroppen. Jeg sier ikke at den artikkeln som du har sikkert lest er fasitet mitt, men det er bare noe jeg fant på farten en gang jeg lese på nettet. For meg virker det ut som om svinekjøtt har skadevirkninger som jeg helst kan holde meg unna.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 7:03 pm

Christianrr skrev:Sludder og pølsevev.
Tatt fra opplysningskontoret for kjøtt: "Her får du hjelp til å velge det sunne kjøttet!

Generelt

Det er ingen grunn til å velge vekk kjøtt hvis du er opptatt av sunn mat. Grunnregelen er å velge det magreste kjøttet. Rent kjøtt uten synlig fett inneholder nesten ikke fett. Magert kjøtt fra storfe, svin, lam og vilt er alle sunt kjøtt du kan velge med god samvittighet! Fett fra lam og storfe er mindre gunstig enn fett fra svin, men dette har ubetydelig betydning når fettandelen er såpass lav. Det er generelt mindre fett i rent kjøtt enn i produserte varer som kjøttkaker og pølser. Så hvis du ønsker sunt og magert kjøtt er det enkleste å velge rent kjøtt uten synlig fett.

Jeg tror at vesten prøver å formidle hvor godt det er å spise svinekjøtt når majoriteten i deres land spiser det ofte. På tilsvarende med alkohol.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Bra skrevet bror TurntoAllah

Poste  yamahdi Fre Apr 04, 2008 12:27 am

Salam alekium! Måtte Allah belønne deg, bror TurntoAllah! Jazak Allah Khayr! Jeg er veldig glad av å lese det du skriver på forumet!

yamahdi

Antall Innlegg : 5
Join date : 04.04.2008

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Lør Apr 05, 2008 12:16 am

yamahdi skrev:Salam alekium! Måtte Allah belønne deg, bror TurntoAllah! Jazak Allah Khayr! Jeg er veldig glad av å lese det du skriver på
forumet!

Walaykum al salam bror. Inshallah Allah belønner oss alle sammen. Takknemligheten går i størst grad til Allah. Alle lærer hverandre vettu Wink
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Christianrr Tor Jun 26, 2008 6:05 am

Turntoallah.com skrev:Det er for all del ikke meg som sa at den innholder en bakteria. Artikkelen er hentet fra VG. Det er ikke bare den studien som har vist at å spise svinekjøtt kan forårsake skadevirkninger i kroppen. Jeg sier ikke at den artikkeln som du har sikkert lest er fasitet mitt, men det er bare noe jeg fant på farten en gang jeg lese på nettet. For meg virker det ut som om svinekjøtt har skadevirkninger som jeg helst kan holde meg unna.

Da burde du for all del holde deg unna alt annen kjøtt også. Svinekjøtt er noe av det sunneste kjøttet du kan spise. Jeg ser heller ikke sammenhengen med artikkelen til denne posten, bakterier kan da for all del oppstå i alt kjøtt. Og da er det ikke svinekjøttets skadevirkninger, men bakterienes skadevirkninger. confused

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Tir Jul 01, 2008 7:51 pm

Du må skjønne at alle kjøttprodutker ikke innholder Listeria. Bakterier fins overalt, men visse typer bakterier som gjør kjøttet skadelig finnes i noen få kjøttyper.

En annen ting er at du bruker dagensvitenskapelige studier som en fasit svar hvor du ikke bare er 100% sikker, men kanskje 210% sikker på at svinekjøttet er blant de reneste kjøttypene per dags dato. Har det aldri vist seg at en god del mengde mat og drikke er skadelig gjennom tidene , mens man før i tiden trodde mann var forfriskede??
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Christianrr Tor Sep 18, 2008 2:19 am

Ok, så du baserer deg på fremtidige studier av svinekjøttet som skal bekrefte at svinekjøttet er skadelig?

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Fre Sep 19, 2008 6:54 pm

Christianrr skrev:Ok, så du baserer deg på fremtidige studier av svinekjøttet som skal bekrefte at svinekjøttet er skadelig?

Jeg har forståelse for at vestens svinekjøtt kan regnes for å være blant de reneste kjøttypene i verden per dags dato og ifølge måten dyrene blir behandlet og stelt på.

Men ettersom jeg er en troende muslim som tror på hele Koranen må jeg akseptere at det vil komme en dag som vil påvise skadevirkningene i gris som igjen kan forsterke min påstand om Koranen.

Uanset så veit jeg at Gud vil alltid det beste for menneskeheten så om jeg ikke har et svar til det betyr nødvendigvis ikke at den ikke skal komme heller.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Gjest Søn Okt 05, 2008 11:29 pm

Jeg har hørt mye forbannet vrøvl i mitt liv men dette stiller helt i toppklassen. Vet du hvor man oftest finner listeria her til lands? Jo, det gjør man i oppdrettsfisk av typen laks og ørret. Dermed burde jo eventyrboka du har slik tiltro til fortelle deg at laks er haram, ikke sant?

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Man Okt 06, 2008 10:41 am

Bra at jeg stiller i toppklassen Cool

Bare ro deg ned så vi kan diskutere her.

Laks er ikke haram i islam, ettersom det meste (95%) av sjømaten er tillatt. Laks er altså tillatt!

Du kan sikkert skylde på at jeg kan meget lite om svinekjøtts skadevirkninger og hva listeria er for noe, men du trenger ikke å blande inn Koranen inn i bildet. Jeg kan sikkert ta feil, men du trenger ikke å rette kritikken direkte til Koranen fordi den sier ingenting om listeria eller hva jeg påstår å hevde.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Gjest Man Okt 06, 2008 9:41 pm

Å nei, å nei, må vi ikke blande inn Koranen? Hvilken annen eventyrbok er det da som påstår at svinekjøtt ikke må spises? Ole Brum?

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Tir Okt 07, 2008 9:49 am

Aperunkeren skrev:Å nei, å nei, må vi ikke blande inn Koranen? Hvilken annen eventyrbok er det da som påstår at svinekjøtt ikke må spises? Ole Brum?

At Koranen forbyr svinkjøtt kan like gjerne sammenlignes med at dagensvitenskap ikke en gang er 100% sikker på at svinekjøttet er et av de reneste kjøttene vi har per idag. Jeg selv tror at svinekjøttet som befinner seg i Europa er blant de reneste kjøttypene vi har i verden, men selv det kan man ikke påstå at den er 100% ren.

Sålenge ingen kan bevise at svinekjøttet er 100% ren og har ingen skader, bivirkninger og bakterier fra alt mulig annet, må dermed Koranen få lov til å påstå noe om akkurat det feltet. Dersom du legger fram en studie som tilsier det motsatte må jeg trekke det her.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntojallah Tir Okt 07, 2008 4:34 pm

Her var det mye jallahpåstander.

Turntojallah

Antall Innlegg : 2
Join date : 07.10.2008

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Turntoallah.com Ons Okt 08, 2008 12:16 am

Turntojallah skrev:Her var det mye jallahpåstander.

Ifølge deg så
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Svinekjøtts skadevirkninger Empty Re: Svinekjøtts skadevirkninger

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet