Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Sparegriser

3 posters

Go down

Sparegriser Empty Sparegriser

Poste  Rasjonalist Ons Feb 27, 2008 8:55 pm

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=518411

........... Hva mener du om dette? Vær ærlig....

Rasjonalist

Antall Innlegg : 7
Join date : 26.02.2008

Til Toppen Go down

Sparegriser Empty Overdrevent sak!

Poste  Turntoallah.com Fre Feb 29, 2008 1:51 am

Skal jeg være helt ærlig med deg om denne saken, så mener jeg selv at muslimer kan i enkelt tilfeller gå for langt og danne seg egne tilpassede regler som prøver å bevare den islamske Sharia og holde samfunnets holdninger mest mulig tilknyttet Sharia. Men for meg er dette overdrevent islam som ikke har noe med hovedlæren å gjøre. Dette er med andre ord ritualer og kulturer som påvirker de muslimene som bor i det landet som det ble forbudt.

Nå er jeg forsåvidt ikke klar over hva slag muslimer som har gått og klaget på sparegriser for at de skulle være krenekende, men for meg er saken for overdrevent at jeg gir den mye mindre oppmerksomhet enn det jeg vil ha gjort med andre saker. Sparegrisen er bare en mønster/figur/legeme man vanligvis pleier å dele ut til småbarn for å spare penger. Og når man går så langt og kritiserer selve mønsteret/legemet pga at islam mener at grisen er en urendyr osv., tror jeg at man overdriver for mye. Ikke minst er det Jyllandsposten som har den artikkelen på hovedside idag, noe som understreker kilden til den artikkelen. Jyllandsposten har siden starten av Muhammed-bildene markert seg som anti muslimsk på vegne av ytringsfriheten.

Så fra min side synes jeg at det er helt unødvendig å lage noe av ingeting. Sparegrisen har ingenting med tro/livssyn å gjøre. Wink
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Sparegriser Empty kanskje det bare er propaganda imot muslimene?

Poste  ZeshanXY Søn Mar 16, 2008 3:16 am

Spørsmåler er om disse folkene som har gått ut å klaget på sparegrisene, er muslimer? Eller er det propaganda som er ute å går, i og med at det er jyllandsposten som gir denne "nyheten" så forbaskade mye oppmersomhet.

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Sparegriser Empty Re: Sparegriser

Poste  Turntoallah.com Man Mar 17, 2008 2:43 am

ZeshanXY skrev:Spørsmåler er om disse folkene som har gått ut å klaget på sparegrisene, er muslimer? Eller er det propaganda som er ute å går, i og med at det er jyllandsposten som gir denne "nyheten" så forbaskade mye oppmersomhet.

Nettop, jyllandsposten har vært meget kjent for sin rasistiske syn på islam religionen generelt i danmark. Så typisk kjent for dem vettu.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Sparegriser Empty Re: Sparegriser

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet