Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Ritchard Dawkins vs troende!

4 posters

Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Turntoallah.com Ons Feb 27, 2008 2:09 am

Her er en link til en debatt med Ritchard Dawkins og tema "atheisme":

https://www.youtube.com/watch?v=3tRsnm45OVY

Eller på "hardtalk" part 1 :

https://www.youtube.com/watch?v=Pm4HbqUKmY0


Kos dere! lol!
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  ZeshanXY Søn Mar 16, 2008 3:41 am

det er så mye snakk rundt denne Ritchard Dawkins her på forumet at jeg tror jeg nesten må lese boken hans. hva er det han har skrevet som er så bra? Det er nesten mer snakk om han enn om Islam og religion.

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 16, 2008 6:25 pm

Dette er fordi han regnes som forbilden til enhver ateist i dagensverden. På samme måte som når muslimske lærde menn blir sett på som viktige personer i deres tro /religion.

Så enkelt er det
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Christianrr Fre Mar 21, 2008 9:49 am

ZeshanXY skrev:det er så mye snakk rundt denne Ritchard Dawkins her på forumet at jeg tror jeg nesten må lese boken hans. hva er det han har skrevet som er så bra? Det er nesten mer snakk om han enn om Islam og religion.

Hvor er det det er skrevet om ham på forumet?
Noen av bøkene han har skrevet som er veldig gode og har fått veldig gode kritikker er "The Selfish Gene", "The Blind Watchmaker" "Climbing Mount Improbable" og " The God Delution"
Han er en evolusjonær biolog, og er professor i "allmenn forståelse av vitenskap". Han er en ekstremt skarp og intelligent person, med en evne til å formulere seg som ikke likner noe annet jeg har vært borti. Han ble stemt til den 3.mest (eller var det 4.? )intelligente personen i St. Britania.

Anbefaler absolutt alle å lese "The God Delution". Selv har jeg gått til anskaffelse av "The Selvfish Gene", som er neste på leselista når jeg får tid Wink

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Det var nok Nummer 1

Poste  Rasjonalist Man Mar 24, 2008 3:40 am

ikke 3# eller 4# men nummer 1, slå det opp på wikipedia og se selv;-)

Rasjonalist

Antall Innlegg : 7
Join date : 26.02.2008

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Ikke sammenliknbart

Poste  Rasjonalist Man Mar 24, 2008 3:51 am

Richard Dawkins kan ikke ses på som noe komplimentært i sammenlikning til Islamske lærde men. Dette er helt enkelt fordi lærde menn innenfor Islam har aldri satt seg inn i hvordan naturen egentlig fungerer, hvis man skal finne ut det må man lære seg biologi, noe jeg neppe tror noen Islamsk lærde menn har. Det eneste disse mennene er "lærde" i er koranen og Islam. I deres øyne er hvert ord i koranen en fullstendig sannhet og hvis noe annet motstrider det "ordet" er det rett og slett ikke sant. Richard Dawkins derimot nileser ikke 1 spesiell bok helt til han kan den utenat. Han observerer den totale biologiske naturen, og trekker konklusjoner utifra det hans sanser kan oppfatte. Kunnskapen hans er enormt mye mer kompleks en det til en Imam/mullah(lærde menn, tror jeg:-P) fordi han kan sååå myyye mer om verden en det en lærd fra islam.

På grunn av dette kan man ikke sammenlikne Dawkins med Islams lærde, nettopp fordi det å kunne lese en (merk mine ord) en BOK, analysere den, tolke den og kunne den utenat, er noe HELT annet enn å analysere og tolke naturen på en vitenskapelig måte....

I rest my case..
:-P

Rasjonalist

Antall Innlegg : 7
Join date : 26.02.2008

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Turntoallah.com Man Mar 24, 2008 4:06 am

Rasjonalist skrev:ikke 3# eller 4# men nummer 1, slå det opp på wikipedia og se selv;-)

Jeg tror jeg er også enig i det du sier. Hans bok var nummer 1, en av årene som har gått.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Turntoallah.com Man Mar 24, 2008 4:23 am

Rasjonalist skrev:Richard Dawkins kan ikke ses på som noe komplimentært i sammenlikning til Islamske lærde men. Dette er helt enkelt fordi lærde menn innenfor Islam har aldri satt seg inn i hvordan naturen egentlig fungerer, hvis man skal finne ut det må man lære seg biologi, noe jeg neppe tror noen Islamsk lærde menn har. Det eneste disse mennene er "lærde" i er koranen og Islam. I deres øyne er hvert ord i koranen en fullstendig sannhet og hvis noe annet motstrider det "ordet" er det rett og slett ikke sant. Richard Dawkins derimot nileser ikke 1 spesiell bok helt til han kan den utenat. Han observerer den totale biologiske naturen, og trekker konklusjoner utifra det hans sanser kan oppfatte. Kunnskapen hans er enormt mye mer kompleks en det til en Imam/mullah(lærde menn, tror jeg:-P) fordi han kan sååå myyye mer om verden en det en lærd fra islam.

På grunn av dette kan man ikke sammenlikne Dawkins med Islams lærde, nettopp fordi det å kunne lese en (merk mine ord) en BOK, analysere den, tolke den og kunne den utenat, er noe HELT annet enn å analysere og tolke naturen på en vitenskapelig måte....

I rest my case..
:-P

Forresten tror du tar en feil der. Mange islamske lærde menn, som har studert Koranen og forstått dets innhold har andre vitkige utdanninger i utgangspunktet som i molekyllær biologi, ingeniører, leger, arkitekter, biologer , kjemikaler osv.

Richard Dawkins er en professor i "Understanding of Science" ikke en professor i å legge sannhet til menneskeheten. Han er en veldig intelligent proffesor i blant annet evolusjons biologi, men problemet hans er at han fokuserer på de negative sidene ved religionen og overser det faktum at selve ateismen også innebærer flere negative deler.

Den "boken" som vi muslimer bruker, er jo for all del ikke en vanlig bok for oss. Dette er fordi den er Guds direkte ord. Altså at den innholder alt av "A way of life" , "Scientific evidence" og mange andre ting som jeg og alle andre muslimer føler å ha behov for i dagensverden for å trives og lykkes i denne verden og livet etter døden.

Fortsetter imorgen, begynner å bli litt trøtt nå. Sleep
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Rasjonalist Man Mar 24, 2008 4:58 am

yo, ikke svøm deg vekk fra den siste posten min a:-P kom med et heavy comeback!
:-P

Rasjonalist

Antall Innlegg : 7
Join date : 26.02.2008

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Rasjonalist Man Mar 24, 2008 5:01 am

my bad, så den ikke:-P

Rasjonalist

Antall Innlegg : 7
Join date : 26.02.2008

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Christianrr Man Mar 24, 2008 5:12 am

Rasjonalist skrev:ikke 3# eller 4# men nummer 1, slå det opp på wikipedia og se selv;-)
Så sannelig.. Wink Lurer på hvor jeg fikk det fra Razz
Slo det opp, det står også at han mottok dobbelt så mange stemmer som 2. plassen.. Ikke dårlig Very Happy

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Turntoallah.com Man Mar 24, 2008 4:44 pm

Mange lærde menn tolker hva som står i Koranen og sammenglinger den med dagens vitenskap uavhengig av deres bakgrunn. En kan ikke bare studere Koranen i flere tiår uten å la seg inspire og påvirke av omgivelsene rundt. Vi lever i et tid hvor teknologi og vitenskap er nøkkelen til vår sannhet. Dermed vil jeg påstå at mange flere lærde menn kan som du sier ikke sammenlignes med Richard Dawkins, ikke fordi de ikke er på hans niva, men tvertimot fordi han er ikke på deres nivå. Richard Dawkins er en professor i evolusjon biologi, ikke en professor i alt. Jeg er ikke itvil om at noen muslimske lærde menn er på lik nivå som han når det gjelder hans fagligområde, men tror også at det er mange andre lærde muslimske mennesker som har mye mer kunnskap om andre fagligespekter enn det Dawkins har.


Sist endret av Turntoallah.com den Fre Mar 28, 2008 6:23 pm, endret 1 gang
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  ZeshanXY Tor Mar 27, 2008 7:48 pm

Rasjonalist skrev:Richard Dawkins kan ikke ses på som noe komplimentært i sammenlikning til Islamske lærde men. Dette er helt enkelt fordi lærde menn innenfor Islam har aldri satt seg inn i hvordan naturen egentlig fungerer, hvis man skal finne ut det må man lære seg biologi, noe jeg neppe tror noen Islamsk lærde menn har. Det eneste disse mennene er "lærde" i er koranen og Islam. I deres øyne er hvert ord i koranen en fullstendig sannhet og hvis noe annet motstrider det "ordet" er det rett og slett ikke sant. Richard Dawkins derimot nileser ikke 1 spesiell bok helt til han kan den utenat. Han observerer den totale biologiske naturen, og trekker konklusjoner utifra det hans sanser kan oppfatte. Kunnskapen hans er enormt mye mer kompleks en det til en Imam/mullah(lærde menn, tror jeg:-P) fordi han kan sååå myyye mer om verden en det en lærd fra islam.

På grunn av dette kan man ikke sammenlikne Dawkins med Islams lærde, nettopp fordi det å kunne lese en (merk mine ord) en BOK, Er du sikker på det? så langt mine kunnskaper rekker så har man en samlet bok kalt Koranen i tillegg til en hel del andre fortellinger, der noen av dem er samlet i Hadith. Det er akkurat slik det er i det norske lovsystemet, du har en bok: norges lover, men en hel del rettspraksis fra tidligere dommer, analysere den, tolke den og kunne den utenat, er noe HELT annet enn å analysere og tolke naturen på en vitenskapelig måte....

I rest my case..
:-P
[b][u]

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  ZeshanXY Tor Mar 27, 2008 7:52 pm

Jeg mener at i den sammenhengen som Turntoallah.com brukte det i så er det mulig å sammenlikne dem. Richard er noen ateisters forbilde og muslimske lærde er noen muslimers forbilde. Bruker noen jeg for å unngå å generalisere, dessuten ser ikke alle muslimer opp til disse lærde.

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Turntoallah.com Lør Apr 05, 2008 4:59 pm

Ja, det kan også sammenlinges på den måten ja, Zeshanxy
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Gjest Søn Okt 05, 2008 11:33 pm

Turntoallah.com skrev:Dette er fordi han regnes som forbilden til enhver ateist i dagensverden. På samme måte som når muslimske lærde menn blir sett på som viktige personer i deres tro /religion.

Så enkelt er det

Idiot. Du skjønner ikke mye av ateismen og ateistenes tanker.

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Arogant?

Poste  Turntoallah.com Man Okt 06, 2008 10:12 am

Jeg skjønner akkurat mye nok til å ikke svare deg tilbake på den arogante måten din.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Gjest Lør Nov 01, 2008 5:46 pm

Det er nok heller fordi du er for dum til å svare.

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Turntoallah.com Lør Nov 01, 2008 8:59 pm

Aperunkeren skrev:Det er nok heller fordi du er for dum til å svare.

Jeg er hvertfall smartere enn deg til å la meg provosere meg av den måten du legger fram.

Vær så snill og skaff deg liv.

Jeg skjønner ikke at du gidder å bruke fritiden tid på å kritisere andre på lik nivå som barn i barnehagen gjør.

Når blir du voksen? Når du nærmer deg 50???

Jeg tror hvis du fortsetter sånt, blir jeg desverre nødt til å sperre deg fra forumet. Vi leker ikke barnehage her. scratch
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Ritchard Dawkins vs troende! Empty Re: Ritchard Dawkins vs troende!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet