Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Religionsfrihet

3 posters

Go down

Religionsfrihet Empty Religionsfrihet

Poste  Turntoallah.com Ons Feb 20, 2008 9:21 pm

islam er den religionen som er basert på religionsfrihet og fred i verden. Den gir alle valget mellom å være muslimer eller konvertere til andre religioner hvis de føler islam ikke er noe for dem. Koranen understreker blant annet gjensidig respekt til vantro og alle ikke-troende uansett hva vedkommende gjør mot muslimer. Islam er ingen tvangsreligion men en religon som er basert på valg og vilje. Det er dine valg som avgjør konsekvensene resten av livet og livet etter døden.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  ZeshanXY Søn Mar 16, 2008 3:23 am

Men hvordan skulle man forklare at de som forlater Islam skal straffes. Er det noe man har funnet på selv?

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Turntoallah.com Man Mar 17, 2008 1:43 am

ZeshanXY skrev:Men hvordan skulle man forklare at de som forlater Islam skal straffes. Er det noe man har funnet på selv?

Da tror jeg du har skjønt islam religionen på en feil måte. Det er frivillig å konvertere til islam på lik måte som å konvertere fra islam. Ellers har ingen troende noe særlig valg å leve livet på Guds moral. Med andre ord er gud for ond til å straffe alle de som konverterer fra islam bare fordi de ikke fant nytten i det, og en slik Gud er hvertfall ikke den Guden jeg tilber og bøyer meg for. Jeg tilber heller den allmektige, allestednærværende og store guden Allah som er såå rettferdig at han ikke glemmer en eneste atom hvor som helst i verden.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Christianrr Fre Mar 21, 2008 10:03 am

Turntoallah.com skrev:
ZeshanXY skrev:Men hvordan skulle man forklare at de som forlater Islam skal straffes. Er det noe man har funnet på selv?

Da tror jeg du har skjønt islam religionen på en feil måte. Det er frivillig å konvertere til islam på lik måte som å konvertere fra islam. Ellers har ingen troende noe særlig valg å leve livet på Guds moral. Med andre ord er gud for ond til å straffe alle de som konverterer fra islam bare fordi de ikke fant nytten i det, og en slik Gud er hvertfall ikke den Guden jeg tilber og bøyer meg for. Jeg tilber heller den allmektige, allestednærværende og store guden Allah som er såå rettferdig at han ikke glemmer en eneste atom hvor som helst i verden.

Tull og tøys.

Whoever changes his Islamic religion, kill him.” (Hadith Al Buhkari vol. 9:57)

Sura 16:106
Den som fornekter troen på Gud etter å ha trodd, ikke den som er under press og hvis hjerte har troens fred – men den som åpner sitt bryst for vantro, den skal Guds vrede ramme, den venter en svær straff.

Mao. Blir du overbevist om at islam ikke er religionen for deg, dra til helvete.
Denne sier det samme:

Sura 88: 23-4

23 Den som vender seg bort i vantro,
24 vil Gud hjemsøke med den største straff

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 7:37 pm

Tull og tøys.

Whoever changes his Islamic religion, kill him.” (Hadith Al Buhkari vol. 9:57)

Sura 16:106
Den som fornekter troen på Gud etter å ha trodd, ikke den som er under press og hvis hjerte har troens fred – men den som åpner sitt bryst for vantro, den skal Guds vrede ramme, den venter en svær straff.

Mao. Blir du overbevist om at islam ikke er religionen for deg, dra til helvete.
Denne sier det samme:

Sura 88: 23-4

23 Den som vender seg bort i vantro,
24 vil Gud hjemsøke med den største straff
Christianrr


Innlegg : 26
Ble Medlem : 18 Feb 2008


Jeg ser litt synd på den måten du lar deg hjernvakse og akseptere alt som er tullprat og tullfakta. På samme måte når du aksepterer at Osama Bin Ladin er en troende muslim, når han blir avvist av muslimens flertall rund om i verden (over 90%) og overser det faktum at han representerer ingen ting for meg eller andre musimer. Det eneste han gjør er å dumme seg selv. Det ser ut som om du har for mange fordommer og sterotypier til islam religionen uten å forstå religionen. Jeg kan ikke dømme deg kun overflatisk. Da er jeg med andre ord rasist. Jeg må dømme deg ut fra hvem du er og hvilken type personlighet du har, ikke det at jeg reagerer noe særlig over det.

Først og fremst bruker jeg ikke Al bukari som en trofast kilde for mine Hadith samlinger. De fleste sunni-muslimer bruker deler av hans Hadith og forkaster deler av den. Den delen som du nevner idag er en veldig gammel, forkastet versjon som ikke blir brukt idag. Derfor overser jeg den.

Du snakker videre om Sura 16 vers 106. Denne versen snakker forsåvidt ingen ting med å straffe en med dødsstraff bare fordi han konverterer fra religionen. Det eneste som den sier er at han du vil få en evig helvete og Guds forbannelse dersom du gjør det, og det forsåvid veldig opplagt at du får når du ser for deg sannheten og nekter den. Men for din rolle som er en ateist er det ikke noe å bekymre seg over, fordi du har ikke vært troende enda, og du kan heller ikke tenke deg på helvete før du er troende. Dette er av flere grunner. Blant annet at du ikke kan si at gud er ond bare fordi han dømmer meg med evig helvete når du bare ikke tror på han for et livsøyeblikk. Avviser du Gud, avviser du også livet etter døden og helvette.

Mao, har vært fall ikke noe særlig med det vi snakker om, fordi han har tatt for mange mennesker til at han idet hele tatt skal ha noe valg å vurdere islam eller ikke. Tror ikke jeg bryr meg noe særlig hvis jeg klarer å overbevise mao eller ikke selvom han gjenopstår fra døden ass. Tror jeg heller ville startet å dømme han jeg.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 7:45 pm

Leser du sura 16 og vers 106 på nytt ser du at den ikke snakker om at du skal få dødsstraff eller hva du henn skal kalle det fordi du konverter fra islam:

106 Den som fornekter troen på Gud etter å ha trodd, ikke den som er under press og hvis hjerte har troens fred – men den som åpner sitt bryst for vantro, den skal Guds vrede ramme, den venter en svær straff.
مَن كَفَرَ بِاللّهِ مِن بَعْدِ إيمَانِهِ إِلاَّ مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِيمَانِ وَلَـكِن مَّن شَرَحَ بِالْكُفْرِ صَدْرًا فَعَلَيْهِمْ غَضَبٌ مِّنَ اللّهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ
106
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 7:47 pm

Dersom du fortsetter de siste versene etter dine vers fra sura 88 , 25-26 vil du se:

25 Til Oss skal de vende tilbake,
إِنَّ إِلَيْنَا إِيَابَهُمْ
25
26 og så skal Vi ordne med deres regnskap.
ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا حِسَابَهُمْ
26


Det står at det er Gud som skal dømme, straffe og overvåke deg ikke proften(fvmh), meg og alle andre muslimer. Vi er ansvarlige ovenfor våre handlinger.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 7:49 pm

Det at Gud truer menneskene med straff hvis de er vantro er velidg opplagt. Ellers ville alle vært vantro og glemme at det eksisterer en Gud og at profeten(fvmh) er hans siste sendebud.

Veldig enkel fakta. Det er 2 veier som hver og et menneske velger. enten paradiss eller helvete. Du kan ikke være i mellom der. På en flervalgsoppgave er det som regel bare et svar som er riktig, du kan ikke velge andre alternativer samtidig og forventer å få riktig.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Christianrr Man Mar 24, 2008 6:23 am

Turntoallah.com skrev:
Først og fremst bruker jeg ikke Al bukari som en trofast kilde for mine Hadith samlinger. De fleste sunni-muslimer bruker deler av hans Hadith og forkaster deler av den. Den delen som du nevner idag er en veldig gammel, forkastet versjon som ikke blir brukt idag. Derfor overser jeg den.
Tilbake til hadithen "Whoever changes his Islamic religion, kill him.” (Hadith Al Buhkari vol. 9:57) Det er hovedsaklig denne jeg bruker som utgangspunkt når jeg sier at islam ikke tillater religionsfrihet. Bra at du avviser denne, men det betyr ikke at ikke andre avviser den, og at det er også hva som definerer islam som religion. Det er forresten flere hadither i Bukhari som sier det samme, eller som refererer til 9:57
----------------------
Bukhari9,83,17
Narrated 'Abdullah:
Allah's Apostle said, "The blood of a Muslim who confesses that none has the right to be worshipped but Allah and that I am His Apostle, cannot be shed except in three cases: In Qisas for murder, a married person who commits illegal sexual intercourse and the one who reverts from Islam (apostate) and leaves the Muslims."

(Sahih Bukhari 4.260)
Narrated Ikrima:
Ali burnt some people [hypocrites] and this news reached Ibn 'Abbas, who said, "Had I been in his place I would not have burnt them, as the Prophet said, 'Don't punish (anybody) with Allah's Punishment.' No doubt, I would have killed them, for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "
---------------------
Eksempler som viser at mange fremdeles følger dette budet fra Muhammed:

http://thetruereligion.org/apostatepunish.htm , en islamistisk side har skrevet følgende:

“The punishment for apostasy (riddah) is well-known in Islaamic Sharee'ah. The one who leaves Islaam will be asked to repent by the Sharee'ah judge in an Islaamic country; if he does not repent and come back to the true religion, he will be killed as a kaafir and apostate, because of the command of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him): "Whoever changes his religion, kill him." (Reported by al-Bukhaari, 3017)".

Shaykh ‘Abd-Allaah ibn Jibreen sier dette om religionsfrihet i islam:

"if your wife leave Islam and “if she does not repent then the ruling of Allaah should be carried out on her, which is execution, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever changes his religion [leaves Islam], execute him.”
-----------------------
Vi vet jo alle at i alle islamske land (eks. Saudi-Arabia, Iran, Sudan) i dag, er det dødsstraff for å forlate islam. Dette har vel ganske mye med hva som definerer islam som religion å gjøre? Ser du poenget mitt? Puh, det innlegget tok meg over en halvtime study

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Turntoallah.com Tor Mar 27, 2008 12:50 am

Som tidligere sagt, så er det ikke de mennene som jeg støtter og referer til i de hadithsamlingene i min retning som representere over 20 % av alle muslimer idag. Jeg skal prøve å svare for sunni muslimer. Det kan hende at mange har akkurat de hadithene som forbyr å drepe de som konverterer fra islam, men da gjelder det hvis du har et muslimsk sharia styreform i det landet som du befinner deg i nå. Akkurat nå er det veldig få land som har et muslmisk sharialov som et grunnleggende shariasystem i deres land. Vi kan f.eks finne slike i den konservative Saudia arabia og noen andre få land i afrika og asia. Men for meg og de fleste andre muslimer bruker vi den versen fra Koranen for å understreke at islam er ingen tvangs religion: Sura (kapittel) 2. Al bakaraa(kua) vers 256:

256 Det er ingen tvang i religionen. Rett vei er tydelig skilt fra villfarelse. Den som avviser avguder og tror på Gud, han har grepet det påliteligste håndtak, som aldri svikter. Gud hører og vet.
لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
256
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  ZeshanXY Søn Mar 30, 2008 3:06 am

Turntoallah.com skrev:
ZeshanXY skrev:Men hvordan skulle man forklare at de som forlater Islam skal straffes. Er det noe man har funnet på selv?

Da tror jeg du har skjønt islam religionen på en feil måte. Det er frivillig å konvertere til islam på lik måte som å konvertere fra islam. Ellers har ingen troende noe særlig valg å leve livet på Guds moral. Med andre ord er gud for ond til å straffe alle de som konverterer fra islam bare fordi de ikke fant nytten i det, og en slik Gud er hvertfall ikke den Guden jeg tilber og bøyer meg for. Jeg tilber heller den allmektige, allestednærværende og store guden Allah som er såå rettferdig at han ikke glemmer en eneste atom hvor som helst i verden.

Hvordan kan jeg skjønne noe feil når jeg faktisk har stil et spørmål? Jeg sa ikke at det er sånn eller sånn, jeg bare spurte et spørmål, og lurte på om det er noe folk har funnet på selv, siden det er så mange imamer som sier at det ikke er lov å konvertere fra islam? IGJEN DET VAR ET SPØRMÅL JEG HAR IKKE SKJØNT NOE FEIL!

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  ZeshanXY Søn Mar 30, 2008 3:21 am

Christianrr skrev:Eksempler som viser at mange fremdeles følger dette budet fra Muhammed:

http://thetruereligion.org/apostatepunish.htm , en islamistisk side har skrevet følgende:

“The punishment for apostasy (riddah) is well-known in Islaamic Sharee'ah. The one who leaves Islaam will be asked to repent by the Sharee'ah judge in an Islaamic country; if he does not repent and come back to the true religion, he will be killed as a kaafir and apostate, because of the command of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him): "Whoever changes his religion, kill him." (Reported by al-Bukhaari, 3017)".

Shaykh ‘Abd-Allaah ibn Jibreen sier dette om religionsfrihet i islam:

"if your wife leave Islam and “if she does not repent then the ruling of Allaah should be carried out on her, which is execution, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever changes his religion [leaves Islam], execute him.”
-----------------------
Vi vet jo alle at i alle islamske land (eks. Saudi-Arabia, Iran, Sudan) i dag, er det dødsstraff for å forlate islam. Dette har vel ganske mye med hva som definerer islam som religion å gjøre? Ser du poenget mitt? Puh, det innlegget tok meg over en halvtime study

Ja det er uenighet blant muslimene om hvilken hadith-samlinger som skal godkjennes og hvilken hatih-samlinger som skal forkastes. Men det alle muslimer er enig i er at Koranen OVERSTYRER alle hadither. Koranen er Guds hellige bok, mens hadith-samlinger er det vanlige folk husket og hadde hørt profeten si. Det er ikke nødvendigvis en 100% sikker kilde. Dessuten må man huske på at muslimene hadde fineder på den tiden som spredte falske rykter om Islam og derfor velger man å forkaste noen av hadithene.

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  ZeshanXY Søn Mar 30, 2008 3:30 am

Turntoallah.com skrev:106 Den som fornekter troen på Gud etter å ha trodd, ikke den som er under press og hvis hjerte har troens fred – men den som åpner sitt bryst for vantro, den skal Guds vrede ramme, den venter en svær straff.
مَن كَفَرَ بِاللّهِ مِن بَعْدِ إيمَانِهِ إِلاَّ مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِيمَانِ وَلَـكِن مَّن شَرَحَ بِالْكُفْرِ صَدْرًا فَعَلَيْهِمْ غَضَبٌ مِّنَ اللّهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ
106

Dette verset tolker jeg som at at straff får du hvis du nekter troen på gud, men forutsatt at du ikke er under press og at du skjønner religionen (jf. hvis hjertet har troens fred). Så hvis du ikke skjønner religionen Islam og derfor forlater den, så får du ingen straff.

Har jeg forstått det riktig?

ZeshanXY

Antall Innlegg : 28
Join date : 16.03.2008
Age : 35
Bosted : Oslo

Til Toppen Go down

Religionsfrihet Empty Re: Religionsfrihet

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet