Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Go down

Har vitenskap noe med tro å gjøre? Empty Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Poste  Turntoallah.com Tir Feb 19, 2008 3:02 am

Hvorfor mener de fleste at tro og vitenskap er to forskjellige ting når de i utgangspunktet er fra samme sekter. For min del er tro basert på de åndelige dimensjonene som enhver opplever og kan oppleve. Vitenskap derimot er observasjoner og hypoteser som bygger seg på å være sanne.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Har vitenskap noe med tro å gjøre? Empty Re: Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Poste  Gjest Lør Nov 01, 2008 5:49 pm

hva slags sekt mener du vitenskap kommer fra? Jeg har lest mye idiotisk i mitt liv men dette nærmer seg idiotiens ti på topp.

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Har vitenskap noe med tro å gjøre? Empty Re: Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Poste  Turntoallah.com Lør Nov 01, 2008 9:06 pm

Aperunkeren skrev:hva slags sekt mener du vitenskap kommer fra? Jeg har lest mye idiotisk i mitt liv men dette nærmer seg idiotiens ti på topp.

Den sekten som stammer fra den allemektige og allestednærværende Allah. Vitenskap og tro har alltid eksistert sammen. Vitenskap + tro = sannhet.


Skjerper du ikke tonen din framover, blir jeg desverre nødt til å utestenge deg som jeg gjorde med turntojallah.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Har vitenskap noe med tro å gjøre? Empty Re: Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Poste  Gjest Lør Nov 01, 2008 11:00 pm

Turntoallah.com skrev:[
Vitenskap + tro = sannhet.

Bullshit, i det du blander religion inn i vitenskap er det ikke vitenskap lenger. Da kalles det fantasi og eventyr og er så langt fra sannhet som det er mulig å komme.

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Har vitenskap noe med tro å gjøre? Empty Re: Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Poste  Turntoallah.com Lør Nov 01, 2008 11:58 pm

Aperunkeren skrev:
Turntoallah.com skrev:[
Vitenskap + tro = sannhet.

Bullshit, i det du blander religion inn i vitenskap er det ikke vitenskap lenger. Da kalles det fantasi og eventyr og er så langt fra sannhet som det er mulig å komme.

Jeg kan spørre deg et enkelt spørsmål.

Hvor kommer dine samfunnsnormer fra?? Fra oss mennesker?? Hvorfor er det per idag veldig mange mordere, forbrytere, krimminelle verden over som forsåvidt begår kriminalitet og er på løsfot fra høyesteretten til enhver tid. Dersom ikke høyesteretten er den mest rettferdig organen i et land/stat, hvordan i all verden skal man ellers stole på våre samfunnnormer som styres av høyesteretten sammen med stortinget og regjeringen??

Hva er rett og galt ifølge deg?? Sammfunnsnormene dine som stadig er i endring preget av omgivleser, høyesteretten og regjeringens politikk?
Hvis du kan gi meg en mer logisk, fornuftig grunn om hva som er rett og galt ifølge deg skal jeg gi deg en enda mer logisk svar på det du lurte på.

Selvom du skulle påstå at vi mennesker har det gode i oss selv, kan jeg med det samme si deg at vi er feilbarlige hele tiden. Både med handlingene våre gjennom livet og lovene vi vedtar i stortinget eller andre steder. Samfunnsnormene våre er jo tross alt et eksempler på vår feilbarlighet. For å ta et eksempel. Før var både opplasting og nedlasting av musikk forbudt. Nå er nedlasting lov så lenge man ikke opplaster på nett. Og sånn kan vi sikkert holde på. Endring av samfunnsnormene våre som i en periode er forbudt, mens det i annen periode er tillatt. Selvom flertallet er for en bestemt sak, betyr det nødvendigvis ikke at de har rett uanset hva.

Er det de normene du lar deg som individ styre av??
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Har vitenskap noe med tro å gjøre? Empty Re: Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Poste  Gjest Søn Nov 02, 2008 4:24 pm

Hva har dette vrøvlet å gjøre med dine fantasifulle koblinger mellom vitenskap og religion? Vitenskap er basert på fakta og verifiserbarhet mens religion er basert på fri fantasi og gammel overtro. Det hjelper ikke å trekke all slags irrelevante sammenligninger og forhold inn i bildet, religion er, og vil alltid forbli, fet motsatte av religion.

Ha en fortsatt fantasifull søndag. lol!

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Har vitenskap noe med tro å gjøre? Empty Re: Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Poste  Turntoallah.com Søn Nov 02, 2008 11:51 pm

Aperunkeren skrev:Hva har dette vrøvlet å gjøre med dine fantasifulle koblinger mellom vitenskap og religion? Vitenskap er basert på fakta og verifiserbarhet mens religion er basert på fri fantasi og gammel overtro. Det hjelper ikke å trekke all slags irrelevante sammenligninger og forhold inn i bildet, religion er, og vil alltid forbli, fet motsatte av religion.

Ha en fortsatt fantasifull søndag. lol!

Synd at du ikke har nok kunnskaper til å svare meg på spørsmålet mitt. Du får si ifra når du vokser litt i hodet og er moden for å svare meg.

Du får kose deg videre du også afro
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Har vitenskap noe med tro å gjøre? Empty Re: Har vitenskap noe med tro å gjøre?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet