Turntoallah.com - Norsk avdelingen
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Sortehull i Koranen

2 posters

Go down

Sortehull i Koranen Empty Sortehull i Koranen

Poste  Turntoallah.com Man Feb 18, 2008 2:12 am

Her kan dere kommentere alt jeg skrev under artikkelen om "Sorte hull i Koranen! et vitenskapelig faktum". Jeg tar imot både ris og ros, så ikke nøl med å kritisere ting dere mener er feil. cheers
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Sortehull i Koranen Empty Re: Sortehull i Koranen

Poste  Turntoallah.com Tir Feb 19, 2008 3:25 am

For min del så er det faktum at sortehull eksisterer og det mest interessante av alt at den står nevnt i Koranen. Det er den største mirakelet jeg hittil har oppdaget som gjør at jeg virkelig blir ennå mer bevisst på at Gud eksisterer. Det er ingen tvil om det. Koranen beskriver 3 funksjonære, viktig, basic egenskaper til sortehull med 3 innholdsrike, fullstendige og mangfoldige ord:

"الْخُنَّسِ" stammer fra ordet "تخنس" som betyr å være usynlig, ikke mulig å se objektet og/eller umulig å se en gjenstand eller et objekt. Djevelen eller "Satan" blir kalt for "بالخناس" fordi han ikke kan ses av Adams folk/slektninger, altså oss mennesker. Og det er nettopp det vitenskapsmenn begrunner med "usynlige" eller "invisible"
"الْجَوَارِ" stammer fra ordet "الجريان" som betyr å bevege seg med relativ høy hastighet. Å bevege seg fort. Og det er dette vitenskapsmenn kaller for "moves" eller "å bevege seg/farer".
"الْكُنَّسِ" stammer fra ordet "تكنس" som igjen betyr å støvsuge, suge alt den ser på vei. Vitenskapsmenn kaller dette for "Vacuum cleaner" eller "støvsuger". Altså å støvsuge alt den ser på vei
Spørsmålet blir nå; Hvordan kunne en analfabet mann for 1400 år siden skrive en så detaljert, innholdsrik faktum i kun 3 ord og beskrive århundrets oppdagelse av sorte hull?. Hentet han sine opplysninger fra Aristoteles eller andre greske vitenskapsmenn på den tiden eller kanskje tidligere ?? Jeg tror neppe de hadde tilgang til så avansert forskning som det vi holder på med i dag. Ingen i historien har klart å snakke om slike faktum eller komme med noen som helst teori eller hypotese om sorte hull på noen som helst måte før Einstein med sitt generelle relativitetsteori. Hva med å gi en fullbeskrivelse av sorte hulls funksjon og egenskap gjennom 3 ord for 1400 år siden kanskje? Er ikke dette en vitenskapelig faktum som ingen kan nekte??
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Sortehull i Koranen Empty Re: Sortehull i Koranen

Poste  Christianrr Lør Mar 22, 2008 2:16 am

At du utforsker etymologien til ordet i noen vers i koranen og erstatter det med den originale meningen, åpner en helt ny verden av fortolkninger av det originale budskapet!

Hvis du gjør det, kan du sikkert få bibelen til å si noe om kvanteteorien i fysikken. Det blir jo rett og slett latterlig hvis man tillater seg dette. Hvorfor i all verden forholder du seg ikke heller til det som faktsk står?????!

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Sortehull i Koranen Empty Re: Sortehull i Koranen

Poste  Turntoallah.com Søn Mar 23, 2008 6:10 pm

Christianrr skrev:At du utforsker etymologien til ordet i noen vers i koranen og erstatter det med den originale meningen, åpner en helt ny verden av fortolkninger av det originale budskapet!

Hvis du gjør det, kan du sikkert få bibelen til å si noe om kvanteteorien i fysikken. Det blir jo rett og slett latterlig hvis man tillater seg dette. Hvorfor i all verden forholder du seg ikke heller til det som faktsk står?????!

Jeg tolker jo Koranen ut fra hva som står der. Jeg henter ikke mine ord fra andre steder kanskje. Kvanteteroien i fysikk står i Bibelen?? Du er jammen velkommen hvis det skulle være riktig lixom. Legg fram bevisene og jeg er sikkert villig til å aksepter det. Tros alt regnes Bibelen som Guds ord, så hvorfor skal det være rart at kvantefysikk plutselig skulle være nevnt der?? Jeg brukte 2 vers fra koranen med 3 ord til å beskrive sortehulls egenskaper og funksjonelle egenskaper. ikke min feil at du tror at jeg åpner en verden av tolkninger hvis du selv ikke har latt deg lese Koranen.

En av grunnene til at Koranen er skrevet på arabisk er fordi det arabiske språket kan ha veldig mange synonymer uanset bøyning osv. Og det jeg har gjort er bare å tolke de ordene ordrett som du brukte med religionsfrihetversen om at radikalt islam står er nevnt i Koranen. Ikke noe mer enn det. Ellers kan du lese alle tolkninger og undersøke hva de mener om akkurat den versen der.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Sortehull i Koranen Empty Re: Sortehull i Koranen

Poste  Christianrr Tor Jun 26, 2008 6:39 am

Hvilket vers er dette i Koranen, så jeg kan lese hva det faktisk står?

Christianrr

Antall Innlegg : 55
Join date : 18.02.2008

Til Toppen Go down

Sortehull i Koranen Empty Re: Sortehull i Koranen

Poste  Turntoallah.com Fre Jun 27, 2008 6:02 pm

Christianrr skrev:Hvilket vers er dette i Koranen, så jeg kan lese hva det faktisk står?

Det st[r p[ hjemmesiden under artikkelen om sortehull. Der st[r det forsv[idt alt, hvis du har giddet [ lest det..

Er p[ Ayia Napa n[, s[ skriften er p[ engelsk Mad Mad Mad
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Sortehull i Koranen Empty Re: Sortehull i Koranen

Poste  Turntoallah.com Man Okt 06, 2008 10:15 am

Innlegg slettet av "Aperunkeren"

Brudd på forumets regler kan medføre utestenging av forumet, "Aperunkeren"
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Sortehull i Koranen Empty Re: Sortehull i Koranen

Poste  Turntoallah.com Lør Nov 01, 2008 9:02 pm

Turntojallah skrev:Hva med det sorte hullet dere tullinger har i mellom ørene? Er det også omtalt i Muhammeds fantasibok?

Skjerp tonen før jeg utestenger deg turntojallah.

Jeg ser virkelig synd på dere som gidder å bruke tiden dere på en så barnslig som dere prøver å hevde her.

Jeg gir hver av deg og aperunkeren en siste sjanse før jeg utestenger dere fra forumet.

Det er bare en liten knapp og dere er sperret. Så pass på framover.
Turntoallah.com
Turntoallah.com
Admin

Antall Innlegg : 174
Join date : 17.02.2008
Age : 34
Bosted : Oslo - stovner

http://norsk.turntoallah.com

Til Toppen Go down

Sortehull i Koranen Empty Re: Sortehull i Koranen

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet